FELHÍVÁS PEDAGÓGUSOKNAK – Továbbképzés és mentorálás, akciópedagógiával a fenntarthatóságért #FalakonTúl

Érdekel a fenntarthatóság? Szeretnél demokratikus módon szervezetten dolgozni a csoportoddal? Érdekelnek az együttműködésre épülő pedagógiai gyakorlatok? Szeretnél érdekes és motiváló projekteket megvalósítani társadalmi és környezeti fenntarthatóság témában?

#FalakonTúl projekt keretében a budapesti Újpedagógia és a csíkszeredai Spektrum Oktatási Központ képzést és támogatást biztosít tanárok számára, hogy az iskolájukban olyan akciópedagógiai projektet valósíthassanak meg, amelyből mind a tanár, mind a tanulók motivációt, tudást és közösségformáló élményeket szerezhetnek. (Egy akciópedagógiai projekt során projekt egy része az iskola falain túl valósul meg. Ehhez a résztvevők mentori támogatást kapnak.)

Iskolánként két tanárt várunk, akik közösen dolgoznának velünk a #FalakonTúl projektünkben. Magyarországról és Erdélyből is 6-6 iskolával szeretnénk együttműködni e célból.

JELENTKEZÉSI FELTÉTELEK:

Középiskolában, szakiskolában tanító pedagógus-párokat (iskolánként 2 pedagógust) keresünk Magyarországról és Erdélyből, akik:

  • Hisznek abban, hogy a diákjaik képesek környezetükben komoly pozitív változást elérni, ha ebben következetes támogatást kapnak a pedagógusok részéről.
  • Bíznak abban, hogy a cselekvő pedagógia/ projektpedagógia legalább annyi tanulási lehetőséget biztosít, mint az osztálytermi oktatás.
  • Szeretnék a projektpedagógiai, digitális módszertani kompetenciáikat fejleszteni.
  • Szeretnék hatékonyan ösztönözni a diákjaikat a fenntartható életmódra, tudatosítani a fenntarthatóságra vonatkozó erőfeszítések fontosságát.
  • Szeretnék motiválni a diákjaikat.

Mit kínálunk? 

  • 30 órás e-learning képzést és mentorálást, amely révén a résztvevők inspirációt és tudást kaphatnak olyan, diákjaikkal közös tanulási tevékenységek, projektek megvalósításához, melyek egy része az intézmény falain túl valósul meg, így érve el társadalmi hatást. Témák, melyeket érintünk:
    • lokális és globális társadalmi és környezeti ügyekre való reagálás, 
    • az ENSZ fenntartható fejlesztési célok tantervi adaptálása, 
    • demokratikus úton megvalósított projektek, 
    • digitális eszközök pedagógiailag indokolt használata, 
    • akciópedagógiai jó gyakorlatok megismerése az Amerikai Egyesült Államokban, Erdélyben és Magyarországon.
    • a projektek értékelése és a tanulási eredmények mérése
  • Két helyszíni terepgyakorlatot és műhelymunkát Csíkszeredában és Budapesten (2-2 nap)
  • A program során összegyűjtött jó gyakorlatokat és a résztvevő tanárok, iskolák által megvalósított akciópedagógiai projekteket egy ingyenesen letölthető, ISBN számmal ellátott kiadványban jelentetjük meg. 
  • A “service learning” oktatási haszna: Iskolán kívüli tanulási lehetőségek az Egyesült Államokban – amerikai tanárok által vezetett webinárium, magyar fordítással. 
  • Anyagi hozzájárulás az iskolai projektek megvalósításához. (40.000 HUF, illteve 500 RON összeghatárig/tanár)
  • Opcionálisan részvétel a budapesti, illetve csíkszeredai záró konferenciákon, publikációs lehetőségek saját tapasztalatokról, akciópedagógiai projektekről, jó gyakorlatokról.

Mit várunk el?

  • 30 órás e-learning képzés elvégzése 
  • Részvétel a helyszíni képzési alkalmakon (utazással együtt max. 4-4 nap alkalmanként. A képzési alkalmak várható időpontja: Budapest: január 18-21., Csíkszereda február 15-18.) 
  • Iskolánként egy, a tanulókkal közösen megvalósított iskolai akciópedagógiai projekt támogatása mentorok segítségével. 
  • A megvalósult projekt dokumentálása és bemutatása. 
  • Két további helyi kolléga bevonása a megvalósításba. 

Jelentkezési feltételek: 

  • Bármilyen iskolatípusból középiskolában tanító tanárokat várunk. 
  • Egy iskolából két, más-más tantárgyat tanító tanárnak együttesen kell jelentkeznie az iskolán belüli együttműködés és az interdiszciplinaritás támogatására.
  • Angol nyelvtudás nem követelmény, de előny.

Jelentkezési határidő: 2023.10.15.

Jelentkezni az alábbi Google Formson lehet.

A #Falakontúl projekt az Erasmus+ program keretében valósul meg. Projekt szám: 2022-2-HU01-SCH-000095343

Vélemény, hozzászólás?